På Pälsen..

Liten släpper hår... har gjort hela sommaren... först tänkte man att det var ju vår o början av sommaren o hon hade löpt.. men hon släpper fortfarande.. hon har alltid haft fin tjok blank päls.. nu börjar den bli tunnare o den fina Lejon-kragen hon haft märks inte av... hon får ju nytt hår hela tiden man det är kortare, hon har inte kala fläckar eller nå..
På en vecka så provade vi... 3 mornar ruggade jag henne ute på morgonen så allt löst lossnade...(trodde jag) sen rollade jag henne när jag kom in mot hårs o fyllde 5 papper på rollen, 2 gånger så badade vi henne oxå, en med puppy-kitten milt shampo/balsam o andra gången bara med jojoba balsam.. men det lossnar lika mycket hela tiden i alla fall... nu fick vi tipset på 25:ans hund o katt att prova ge henne laxolja som tillskott o det skall vi prova men det ironiska är att vi hela sommaren jobbat på att få henne äta torrfodret utan att vi blandar i kokt lax....


Hoppas det bara är det som behövs...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja, släppa hår gör min kille också! Mamma köpte ett special schampo på 25ans hund och katt och sedan fisklever olja hon ger Nozz varje dag och de funkar tydligen jättebra! Min mamma tar han om min lillkille tills jag kommer hem. Jag bor på Irland faktiskt nu tills nästa vår/sommar men kommer hem lite här och var. Jag jobbar som Au pair hos en väldigt rar familj!



Kanske vi kan låta hundarna ses till jul? Jag kommer hem då i nån vecka då och kanske vi kan ha en liten lekträff? Hoppas allt är bra med er och lilla Buffy, vi saknar er en massa!

Kram kram från Matilda och lilla Nozz fast han inte är med sin matte ;)

2009-09-06 @ 23:12:36
URL: http://ichigogoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0