Läker bra..

Nu har vi varit o bytt bandagen igen, vi är inne på det tredje.
Vetrinären vi fick prata med sa att hon läker jätte bra o allt går åt rätt håll..... det är då man blir lite fundersam när vi kommer hem o Buffy kvicknar till o börjar halta mer än hon någonsin gjort.
Men det skall ha nå att göra med de olika teknikerna de satt ihop benen med, hon haltar med benet hon har stift i för stiftet gör bara att de ligger rätt, det fixerar inte benet så det inte kan röras alls så som plattan gör.



   Bandage 1     Bandage 2

Fredag hade Annelie lägenheten för sig själv så hon bjöd till tjej-kväll.
Vi slöt upp på coop o handlade taco innan vi tillsammans lagade mat.
Jag var lite rädd att singstar skulle komma fram, aldrig provat o har inte haft lust till det heller, jag tror inte att det skulle vara hemskt, känns bara inte som min grej.
Men vi åt o drack vin o pratade o innan vi visste ordet av så var det midnatt, vi missade till o med efterrätten.
Det har varit bara positivt att umgås o att ha en stående date varje vecka.
Vi kände inte varandra så bra när vi började ha tjej kvällar, så jag tycker det var strongt av oss att fortsätta.
Vi kommer riktigt bra överense o trivs i varandras sällskap så jag tror att vi vunnit alla tre.

Lördag var det 40+40 middag  (Måns 40 år o Weronica 40 år) för släkten på skapa, det var en lyckad fest som pågick från 17.00 till 24.00, med lekar, jätte god mat o glada människor.
Jag tyckte att det var kul att mina föräldrar kom o de verkade ha trevligt, dom hittade Weronicas föräldrar som kommit upp söder ifrån o inte heller kände alla andra gäster (Måns o Jens släkt), Mödrarna... min o Weronicas kom övereense om att de hade bra "svärsöner", vilket värmde.
Buffy fick en massa uppmärksamhet o somnade i buren under min jacka, det är skönt att hon kan göra det trots alla människor o alla ljud, jag hade kunnat somnat med henne för jag blev riktigt trött.
När vi for hem så var vi riktigt nöjda med kvällen.



Jag är riktigt ledsen att det inte blev någon lilla-syster till Buffy i vår.... det är skit tråkigt.
O nu saknar jag verkligen att gå på lång promenader med Buffy o busa ute... jag intalar mig själv att snart.. snart.
I sommar vill jag att hon skall kunna springa ute.
Jag har en önskan om att fara till Öland i början av juni o det vore super kul om Måns o Liten följde med.
Jag vill åka på en Yoga-Festival som är 1-14 juni. Kollar upp stuga o resa o semester.



Kommentarer
Postat av: Marie

Skönt att det läker så bra! Hon är uppe och springer på nolltid ska ni se! Synd att ni inte kunde ta den lilla, en riktig sötnos måste jag säga! Alfons skickar en krya-på-dig-kram till syrran!

2009-01-20 @ 16:19:51
URL: http://mariealfons.blogg.se/
Postat av: Plutten

Satt just och funderade på hur sötis mådde, bra att det går åt rätt håll.

Hoppas allt är bra med er annars uppe i norr, saknar er.



Kram

2009-01-23 @ 14:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0