Blivande stugsittare




Jag vill helst bara ligga hemma med en stor mysig sjal o mysa i soffan... såå risig.


Nu vet vi var vi tar vägen under stambytet..
Vi har hittat en liten mysig stuga med öppen spis, hela stugan känns lyxig bara för att det är fler rum o bara allmänt mer än det vi har.
Lyx är ju då.. diskmaskin, tvättmaskin, sovrum, kök med bord o stolar, frys o den öppna spisen självklart... tuffaste blir när stambytet e klart o vi måste krypa tillbaka till vår lilla håla :-)

Det var M´s mor som trolla fram den för nån dag sedan o i dag var vi o kollade på den.
Vi har inte funderat på alternativt boende tidigare, men vi har bara en etta o jag vill ju sova på dagarna när jag har jobbat natt, inte nån höjdare me en massa karlar o powertools i lägenheten.

Vi kommer bo i södra sunderbyn från v 3 som det ser ut just nu, vi blir nog där i alla fall 2 månader.
Jag kommer bo på min mellanstadie lärares gård med min lågstadie lärares son.. Helt normalt *asg*


Det känns bra att få prova bo i byn eftersom vi funderat på hus där ute.
Jag ser det bara som positivt, skall bli jätte kul.

Innan man flyttar har man nog alltid en del förväntningar, vi får ju sätta en del på prov nu:
+Jag vill tro att jag kommer umgås mer med min släkt o de vänner jag har i byn
+Jag hoppas kunna ha middags gäster.

Självklart finns en nackdel med stugan.. en varmvattenberedare.. inga en timmes duschar!





Kommentarer
Postat av: Jennie

Woho ska du bo i Freddies gamla lya?

2009-11-02 @ 13:15:11
URL: http://www.cocinesyr.wordpress.com
Postat av: Kristina

Härligt! Då får vi satsa på hundprommisar till våren! Hur länge blir ni där?

2009-11-02 @ 19:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0