Fan jag har inte diabetes



Jag har varit på provtagning för att ta reda på varför jag periodvis är så trött.
När jag ringde o bokade tid, så ville sköterskan att jag skulle komma så snart som möjligt för hon ville ta diabetes prov på mig.
Det var nästan så jag hoppades att det skulle vara diabetes.
Hade jag haft diabetes så hade jag vetat vad det var o jag hade kunnat göra nå åt det, som det är nu är det bara jobbigt o olidligt, jag orkar ingenting o till helgen har jag yoga-utbildningen.

Proverna var normala.
Inge struma, diabetes, b-vitamin brist, blodvärde o sänka normal.

Jag har gått tillbaka i blogg o dagbok o det är återkommande o kan hålla i sig månader.
Jag famlar i blindo, järn, omega3, kan jang, johannesört, rosenrot.. inget ger!
Kolanut funkar tillfälligt, men har jag inte ätit eller tar direkt på morgonen så får jag obehagliga hjärtklappningar så den känns inte som ett alternativ heller. 

Man blir inte särskilt social heller.
De gånger man faktiskt klär på sig bh o sånt där annat än mjukisbyxor o ger sig ut bland folk.. de är få o korta.

Hjärnan är aldrig utvilad o läsa är inte att tänka på.

När jag inte äns ids laga mat då e det illa!!
That´s my low-point


AAAAAARRRRGGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
... så trött..


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du, har de kollat gluten?

http://www.celiaki.se/jag-ar/glutenintolerant/

Symtom hos vuxna

Symtomen kan debutera i alla åldrar. Många vuxna har haft besvär som feltolkats i flera år. Trötthet, viktminskning och depression kanske inte leder tanken till tarmsjukdom i första hand. Övriga symtom kan vara diarré, förstoppning, nedsatt fertilitet, vitamin-, mineral- eller blodbrist. Ibland upptäcks celiaki hos människor som tycker sig vara friska.

2010-03-04 @ 22:17:14
Postat av: Malin

Hmm... skall fundera på det.. just nu kör vi någorlunda laktos fritt hemma, o även om det inte hjälpt tröttheten så har det hjälpt på annat sätt.

2010-03-07 @ 06:48:20
URL: http://taquine.blogg.se/
Postat av: Matilda

Oj shit, ja ajg ska och kolla om jag har diabetes nu i april då jag kommer hem en kortare vända! Läskigt egentligen, om man skulle ha det, behöva ta insulin varjedag:O



Hoppas du har det bra!! Massa kram från Matilda

2010-03-16 @ 19:29:36
URL: http://ichigogoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0