Work weekend



Wishfull thinking..
Jag har ju hittat det ultimata badkaret, med ett litet bord o läslampa.
Jag som har nog svårt att ta mig ur duschen inom 1 timme skulle ju bo i detta..

Jag har fixat första dagen, nu kommer natten o resten av helgen.
Imorse var det bara att stiga upp o sminka sig o fara mot Arcus.
Det var ganska så lungt att sminka modellerna.
Jag gick ett varv på mässan men jag var inte imponerad, jag som brukar älska mässor o marknader sprang igenom på 15 min o det enda jag fick med mig var snittblommor, jag köpte två buketter liljor.
Vi var 2 MUA (make up artister) o en tjej med erfarenhet från make up store, sen kom en oriflame tjej o hjälpte mot slutet.
Den andra MUA:n var Bea o jag känner henne det var inte det som var problemet.. jag kunde inte placera henne "tids-mässigt" eller "gäng-mässigt", dvs när vi träffades o vilka det var vi umgicks med gemensamt.
Det var inte mycket tid till snack heller men jag måste fråga annars får jag ingen ro.
Sen en av modellerna var bekant men henne var det lättar att placera, hon jobbade som barista på roasters o hade ett tag sina tavlor på väggarna där.

När jag kom hem tog jag på liten bärväskorna o så gick vi ut på en powerwalk, 1 tim senare hade vi gått runt tuna-porsön-hem.
Sen la jag mig o fick nog nästan 4 timmar sömn, Måns fixade maten så det var bara packa jobb väskan o kryddor för jag skall marinera fläskfile i natt.
Marinerad fläskfile är suveränt att ha i kylen när man vet att man kommer jobba o inte orkar laga mat eller på sommaren när man inte ee så pigg på varm mat.

Nu skall jag jobba o fixa o trixa..


Kommentarer
Postat av: Jennie

Kommer förbi å kikar på dig då :-)



Den där tjejen från make up store har väl barn med ett ex till dig, el är de nån annan du menar?

2010-05-08 @ 08:35:01
URL: http://www.cocinesyr.wordpress.com
Postat av: Taqi

Näe Jennie... Bea- MUA (make up artisten) har inte jobbat på make up store, vet vem du tänker på.

Skall fråga imorgon.

2010-05-08 @ 23:38:12
URL: http://taquine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0